fredag den 13. januar 2012

Marie - Det første jeg tænker på, Ida Jessen fra side 25-27 Lisa som fortæller

Jeg gør mig klar, og tager min præstekjole på. Det er nu jeg skal holde min første gudstjeneste, så jeg går ind på kontoret og forbereder mig. Det er i Hvium kirke. Frederik sidder inde i den inderste stue og læser avisen. Birgitte bliver hjemme i mens og ordner opvasken, samt rydder op sammen med Frederik, mens børnene ser fjernsyn.
Min første gudstjeneste slutter lidt i 10, og jeg går derefter hjem, hvor Birgitte følger med over i kirken til den næste gudstjeneste. Da vi kommer over i kirken begynder jeg min prædiken. Der er ca. mødt ti-femten op, og da den er slut tager jeg fat i Birgitte, og præsenterer hende for menigheden. Jeg er glad og meget snakkesalig. Jeg spørger ind til deres liv og færden, mens Birgitte hilser på flere af kirkegængerne. Bla. graveren og Ellen, som er nabo til præstegården.
Pludselig kommer Hans-Morten og Birgitte hånd i hånd hen til mig og udbryder en bemærkning, ”Så det er dén lille pige, der gerne vil slå sig ned her hos os et stykke tid?” Han ser på mig, og jeg siger så, ”Jamen det skal hun da have lov til, synes jeg. Søde piger kan vi vel ikke for nok af her, vel?” Han blinker til mig, men jeg blinker ikke igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar